Ocak 18, 2010

neslim defolu ama ben de az degilim

simdi simdi fark ediyorum ki dunyayi algilamaya basladigim andan beri fazla bir ciddiye alma halindeyim.

geriye donup bakinca bunu gorebilmek guzel de ancak geriye bakinca gorebilmek sinir bozucu.

'90'li yillardaki pop patlamasi ergenlik oncesi sivilce patlamalari ile es zamana rastladi bizim nesilde. hergun her saat pop piyasasina yeni bir müteşebbis eklenmekte ve eklenenlerin hususi hayatlari hayatlarimiza sizmaktaydi. (off bu yılların hemen öncesinde bir başka skandal daha var ki akıllara zarar. Yaşıtımız oğlan çocuklarına fosforlu kısa taytlar giydirilmekteyidi Bence neslin cinsel defosundaki temel olay bu, taytı giyen için ayrı dert, karşı cins namına ilk gördüğü taytlı bi oğlan olmuş zavallı kız çocukları için tiksindirici bir ön bilgi...) Hız, akışkanlık ve adaptasyon kabiliyeti hayret vericiydi, bir kac yıl oncesinde zerrece ilgimizin ve bilgimizin olmadigi ve aslinda kendileri de olmayan tonla cilveli popcu hayatimizda kapi komsumuzdan daha cok yer tutar olmustu. ne yerler, ne icerler, kac gunde bir tras olurlar, regl donemlerinde ne tur huysuzluklar yaparlar falan filan... hepsini bilir olmustuk. bilmezsek konusamaz, yasayamaz olmustuk.


o donem -ortaokul yillari- muzik ogretmenim derslerde bana sarki soyletirdi ve ben de birgun sesimin 20 m2'lik tozlu derslikleri asarak dev sahnelere varacagini dusunurdum. dusunme otesi aslinda, kasetim bile hazirdi, soz-muzik bana aitti, unutmaayim diye evde buldugum bir "unal narcin" kasetinin ustune sarkilarimi soyleyip kaydetmistim. bir minik ece ajandasina kiyafetlerimi bile cizmistim. o donemki en yakin arkadasimi da bu delilige dahil etmistim.

ben iste bu yuzden abajur sapkali kadina hic gulemedim. incecik sesi, sakalsiz surati, sakal niyetine birakilmis favorileri, elinde calip calamadigini asla ogrenemedigim saksafonu ve pek ayrodinamik gerdaniyla herdaim neseli adami tiye alamadim. küçüklüğünün bi kismini kacirmis olsam da bir zamanlar kucuk oldugunu bildigim kaslari dertli genc irisinin disko isiklari altinda, saclari katli kesim kirmizi rujlu kasi alinmamis onlarca kizla dans etme telasina ve hatta o sirada üzerindeki fosforlu yesil ceketine "bu ne lan" diyemedim.

ciddiye aliyordum demek ki, ciddiyet neden ileri geliyordu bilemedim. bi dusuneyim... ya aslinda bunyemdeki haddinde fazla kontrolsuz merhamet hissi sanirim. yani ben simdi bi gulsem amma uzulurler filan gibi bi bilincalti da var sanirsam.

e tabi bi de bende de hazirliklar var, cok degil bi 5-6 yil sonra unluler kervanina katilacak ve kimbilir hangi albumumle olay yaratacak, faras seklindeki etegimle imaj olayina yeni bir boyut katacaktim. "gülme komsuna gelir basina" seklindeki oportunist ve ne idugu belirsiz deyis benim o bela ciddiyetim nedeniyle fazla onemsenmis ve beynime kazinmisti demek ki... ne zor bi hayat yahu!

aha bak simdi hatirladim, tam nedenini hatirlayamiyorum da yine su popcularla ilgili bi meselede, mahalleden, benden sadece 1 ya da 2 yas buyuk olmasina ragmen abla dedigim pek eglenceli bi arkadasimla hirlastik. heralde o biriyle dalga gecti ben de onun haklarini savundum derken isler buyudu daldik birbirimize... tirnaklari uzundu cadi karinin, bi guzel benzetti beni. aslinda fite fit bi durumdu da tirnak farkiyla suratimda su kanallari actiydi. cadi... iyi kizdi, komikti gerci. cok gulerdik birlikte. hatta bi kere gulmekten altina isemisti, hem de sokakta herkesin icinde, koskoca bi kiz bu arada ha, lisede falan. (bu da, yillar sonra, suratima atilan imzalarin kendi halinde intikami oluversin)

netice ne?

1- fazla ciddiyet iyi birsey degildir.
2- fazla merhamet de iyi birsey degildir.
3- '80 sonrasi dogumlu olup '90'larda cocukluk-genclik yasamak neslen bir defo nedenidir.
4- 3. sikta belirtilen defo uretim hatasindan degil hatanin planli olarak toplumsallas(tiril)masindan ileri gelmektedir.
5- sizde bi ciddiyet sikintisi varsa komik arkadaslar faidelidir, tirnaklari duzenli olarak kesilmelidir.
6- yerimizin dar verimizin bol olmasi nedeniyle adlarina yer veremedigimiz onlarca popcuya kamuya acik bir alanda yazilamakta oldugumuzdan, en azindan burada "agzimizla" gulmek insanlik geregidir.
7- popcu filan olmadim. istesem olurdum ama istemedim. bu bulasik kültürel sahada var olarak kendime ve topluma zarar vermemek gibi ammeci bi yol benimsedim.
8- muzikle ilgilendim, ac susuz paralar biriktirip nefis gitarlar aldim. bir ara epey caldim simdi evden gitar calinsa caglar sonra cakar miyim belli degil.
9- yarin andromeda diskoda sahnem var, su faras etegimi utuleyip yatayim.

Hiç yorum yok: