Ekim 27, 2010

Soru muymuşum yoksa?

Neler neler sordum, ben de şimdi tümünü hatırlamıyorum. Aslında cevapların da tümü aklımda değil. Fakat cevaplara ilişkin olan "tüm"ün sorulara ilişkin olan "tüm"den az olduğunu biliyorum. Karıştırdım mı yine dersin? Çok mu içtim?  Oysa şarap yudumu bölü dakika ile ilgili cevabını bir dakika olsun belleğimden silmedim. Bunu için çok da çaba sarf etmedim; sanırım ezelden beri alkollü içeceklere meyilliyim. Ayrıca bir dakika, şu dakika itibariyle bir yudum bile içmiş değilim.

Ne tuhaf şey insanın sorduğu soruları hatırlamazken cevapları hatrına çakması değil mi? Bence değil. Cevabı önemsemeyen insan suale neden meyletsin? 
Aslında asıl tuhaf olan insanın aldığı cevapları hatırlamazken sorduğu soruları hatrına kazıması değil mi? Yok, değil. Aldığın cevaplar, sorularından "sık"tan bi tık fazla tekrarla içeriksizse, cevaplara kim, neden meyil etsin?

Al benim soruları vur senin cevaplara... İkisi de beş para etmez belki. Peki neden cevapların ben tarafından daha fazla hatırlanmaya meyilli?

Ayrıca bu "meyil" de ne ki, daha kaçıncı satırda yedibininci geçişi?
Bi desen sahi, meyil ne demekti? "Meyil"deki mey bizim şu ikibuçuk kuruşluk şaraptan mı türemişti? Çok mu içmişimdi? Çok mu hızlı içmişimdi? Ben şimdi çişimi nerelere edecektimdi? Şu soruyu kuvvetle sorasım vardı: kusacak mıydım, kusacaksam adres nereydi? Of bizim hela hala bozuk muydu? Du bakayim, yoksa tuvaletin meyli mi sorunluydu?  Sıkıntı bu muydu? Büyük sıkıntım şu: tuvalet bozulur mu? Bizimki niye bozulduydu? Bizim tuvalet kablolu muydu? Kablosuz birşey bozuluyorsa bunu onun alınganlığına versem isabet buyurmuş olurmuydumdu? Yahu bir hela hiç alıngan olur mu? Bizim tuvalet mi çok duyguluydu? Duygu durumu insandan klozete bulaşabiliyor muydu? Bulaşıcıysa şayet, mikrobu geberten ucuz yollu bir ilaç mevcut muydu? Gidip bi koşu alır mıydın, dediğim ilaç mevcutsa şayet ?  Hazır ayağa kalkmışken camiye de uğrayıp şu çişimi yapabilir miydin, sana zahmet? Cami tuvaletini kullanmak senin fikrindi, şimdi neden bu hiddet?
Gitar mı çalsam, madem öyle? Sevdiğin şarkıları çalarım hem söylerim de... Allah, soba dibi sıcak, oraya mı taşınsak, ama bak,  eğer uyumayacaksan, yani eğer bu sefer, yani eğer sözün sözse... Doğalgaz mı kaçırıyor bu koku ne? Kahve içsem ayılır mıyım? Kahve yapsam bayılır mısın? Kahve içsek fal bakar mısın?
Falda bana rüya yazar mısın?
Uyusam kızar mısın?

Hiç yorum yok: