Mayıs 26, 2010

Edindim. Edinmedim. Edinemedim. Edindim.

Bir kedi edindim. 
Çok mutsuzum çünkü o kediyi edinmeyi asla istemedim. Bitli midir pireli midir, dadandı balkona ve 18 günü geçti harp halindeyim.
İlkin kedinin dalabileceği koordinatları saptayarak o noktalardaki parmaklık aralarını kapattım. Nasıl kapattığıma gelince çok uzun hikaye fakat etkisi düşünüldüğünde, takriben "beton döktüm, duvar ördüm" şeklinde açıklayabilirim. Alaaaah, ben strateji diye buna derim; nasıl keyifliyim nasıl huzurluyum, sırf bu onurlu galibiyetimi kutlayayım ve aşağıda bahçede hırsla volta atan gıcık kediye "naber lan kedi, ezik gördüm seni" diye bakayım diye böyle bir iki günün sabaha karşılarını, şiddetli lodosa rağmen, balkonda karşıladım. Balkona uzanan erik ağacının dallarından tam olgunlaşmamış buruk ekşi erikleri koparıp koparıp o kedi mahlukatına karşı zevkle dişledim; bi kısmını yutamadım, ama çok önemsemdim.Çekirdeklerini ona doğru attım, isabet ettiremedim. Bunu da dert etmedim, neticede balkonda konumlanan bendim.
O günlerden bir pazar günü, balkonda çok kaşındım. Biti piresi aklıma gelmedi değil ama döktüğüm betona, çektirdiğim ezaya güvenerek "yok be ne kedisi, bahara karşı alerjik reaksiyon benimki" dedim. İnanmak istedim.
Ertesi gün, zaten kendi haline de bıraksan sıralama gereği kıl olan Pazartesi günü yani, sabahın köründe ne nane yemeye gidip balkona baktıysam... İtoğlu it kedi, dezenfekte ettiğim kilim üzerinde ağnanıyor. Sen bana bir geldiler! Bütün gün gugılda "kedi kaçırma", "kedilerden nasıl kurtulunulur", "kedi savmak" gibi aramalar yaptım. Verilmiş sadakam var, buldum. Motorsiklet kullanıcılarını da delirtmiş bunlar, işemek mi ararsın, kusmak mı ararsın elalemin motorunu mesken bellemiş bu domuzlar, tüm motorcu forumlarında bu türden tartışma, deneme ve sonuç bildirimleri var. İşe bak, hayatı zehretmiş ahaliye manyaklar. Eşkiya mısınız olum siz nevinden ammeci bir gaz da eklendi mi bana, nefis bir plan yaptım. Evvela çözümü not ettim: Naftalin, sirke, çamaşır suyu, karabiber, fesleğen ve böcek ilacı kokusuna gelemiyormuş bu şerefsizler.
İş çıkışı, beygir gibi koşa koşa yetiştim süpermarkete, kapanmadan. 2,5 lt çamaşırsuyu, 3 kutu naftalin, 1. lt de elma sirkesi aldım. Ha bir de en kedisavarından böcek ilacı... Bence en kralı kedisavar böcek ilaçları. Neyse akabinde tempoyu düşürmeden eve yettim; o hünerli ellerimle önce 2.5 litre çamaşır suyunu boca ettim, sonra sirke, ardından naftalinler için hazırladığım küçük tül keselere naftalinleri doldurup balkon parmaklıklarının dört bir yanına astım. Üstüne de bir kutu böcek ilacı sıktım her deliğe.
Sonra başım döndü, yoğurt yedim.
Sonra, işte bir haftadan fazladır naftalin kokusundan balkona çıkamadım. Sade kedi geldi mi diye bakmak için perdeyi araladım. He he, yoktu, hiç rastlamadım...
Sonra işte dün gece baktım, ordaydı.
Sonra işte allah ne verdiyse cır cır cırladım. Gitmedi göt oğlanı. Sonra su attım. Sonra kaçarken arkasından baktım. Anam o da ne, yatak odası penceresinin pervasından doğru giriyor bu it.
O pervaza sardunya saksıları dizdim. Anneme dedim, onu da geçebilir dedi. Bugün epey düşündüm, balonların içini su doldurup pervaza koyacağım. Hem barikat olacak, hem de o yavşak az inat etti mi patlayıp onu ıslatacak, sırılsıklam edecek; pataklayacak, savsaklayacak, sarsacak, kasacak, tutacak yakasından "ulan lan seni bana parayla mı verdiler lan ibnenin evladı" diyecek gözünü korkutacak.

Ağır hastasın, korkunç problemlisin, kedi! Ailen mailen yok mu lan senin, gitsene yanlarına, ruhsuz pezeveng! Kapıdan kovuyorum bacadan giriyorsun yüzsüz köpek! Hiç mi onur gurur yok sende psişik nalet! Hasta ettin olum beni:  Evin ocağın sönsün, gün yüzü göreme, Mart ayında sivrisinek şeysi dahi bulama inşallah! Alacam ama ifadeni, bok hayvan. Pireli civata, düdüklü makarna, inek arabası.

Kedi aleminin diğer elemanlarını tenzih ederim diyebilir bir insandım ama şu ahval ve şeraitten sonra çok değiştim. Hem tenzih ne be, kaybolsun derhal, serseri.

Normal de bir insandım, haybeye agresyon edindim, obsesyon edindim.
***


Hiç evlat edinmedim.
Sanrım daha da yapamam. Bana ters bu tip olaylar. Usul adap koyup bi yana bir sürü yerde , birden epeyce fazla kere, birden epeyce fazla naneye karşı katmerli asilikler etmişliğim bulunmakta; hiç şüphe yok ki edecekliğim de bulunmakta. Bununla birlikte, sanırım benim içimde bir de,  iflah olmaz bir muhafazakar yaşamakta.
***

Bunu edinemedim ya, sıfatıma tüküreyim.
Şu yaşa geldim, bakkal ve çakkal ahalisinin gözünde "ulan ne esaslı hatun lan" ve benzeri bir yer edinemedim. Sigara alcağım vakit "bana bi paket bıtbıt" diyorum. "Soft mu" denildiğinde "soft değil"; "box mı" denildiğinde
 "box değil" diyorum. Ne kadar dış belirlenimli bir insanım ve bakkalı çakkalı bunu ne kadar iyi biliyor.
Arkadaş benim ailem ben küçükken nerde hata yaptı?
Uf be!
***

Bir şey edindim.
"O şey" bir nedir, kim bilir?
"O şeyi edinme"nin kendisi muhakkak iyi bir şeye delalettir, o kısmı net.
"O şeyi edinme biçimi" ise tadından yenmez.

Yemeyin.
 ...
En kesin yargısıyla geçmişin di'li halinin "Bir insan edindimdir"denilebilir.

Denildi.
Dedim.

2 yorum:

Aylin Balboa dedi ki...

Kediye karşı çok hınçlandım lan.
Mına goduğumun kedisi!!

nande dedi ki...

Arada sardunyaların da anasını belledi, köpoğlu.