Şubat 12, 2010

güncel yazayım istiyorum ama asabiyet var bende

Yahu ben neden güncel hadiseler üzerine yazamıyorum?

Ya çocukluğum kadar gerilere gidiyorum ya da "bu iş herdaim böyledir aksi de yanlıştır" bilmişliğiyle bol genellemeli ve pek tumturaklı laflar ediyorum. Çok çok, en günceli bile bir bana güncel olan egzantrik rüyalarımı anlatmaya koyuluyorum. Budur, bu kadardır yani.

Aram derem yok iyi mi; güncel yazmaya kalkınca da mevzu der top olup noktasallaşıyor ve o ana kilitleniyor. Bilgisayar ekranında ne görüyorsam çeyrek yorumla onu yazıyorum.(bkz: http://naneolasimvar.blogspot.com/2010/02/yaznsal-resim.html)
 
Valla düşünmüyor da değilim, düşünüyorum da... Bak aklıma geldi mesela, en güncel hadisem geçen sabah saat 08.30-09.40 saatleri arasında kentteki her nevi toplu taşıma aracına kusmam ve bu olayı düşününce tren aracı eksik kaldı diye duyduğum "haksızlık ettim" rahatsızlığı... Fakat şimdi bunu da anlatamam ki, midem de kaldırmıyor zaten hala.

Ülke günceli deseniz, üzerine yazmak arzusu kavurmakta ama gel gör ki küfür konusunda vasatım. Yani konu bu noktaya gelince içimde kabaran hislere tercüman olacak çeşitlilik ve derinlikte küfür bilmiyorum. Hadi öğrenmeye kalktım diyelim, azmeder ezberlerim tonlasını ama kafa '80 sonrası eğitim tezgahlarından tornalı. Şüphesiz öğrenirim öğrenmesine de cümle içinde kullanamam diye çekiniyorum.

E konunun ana fikrini yazıp iki nokta ardı sıra öğrendiğim küfürleri madde madde sıralamaya kalksam o da bi şekilsiz, anlamsız olacak.

Mesela bir haber var bugün "işçiler tuvalete bile patronun izniyle gidebiliyorlar" diye. Maksimium 2.5 dakika tuvalet izni, fazlası ücretten kesinti yahut insan içinde alta kaçırma rezilliği... Hemen yakınlarda bir yerde de "kaşmir tuvalet kağıdı üretildi" diye bir haber... Hadi denemesi bedava, yazdım diyelim bu iki haber başlığını alt alta, gramatik titizliğimle çakıverdim iki noktayı... Eeee?

Yok yok ben vazgeçtim, bu nedir ya? Aa? Hakkaten ne bu? Bu dünyada olanların kendisiyle boy ölçüşecek bir küfür literatürü olabilir mi allasen? (Mesele benim küfür konusundaki cahilliğim filan değilmiş güzel kardeşim, bak faideli yazı oldu, kendimi keşfettim, yazının burasında kendime haksızlık etmekte olduğumu da farkettim.)

Konuya dönelim.
Şimdi bu iki hadise aynı tarih kesitinde ve aynı gezegende gerçekleşebilmekte ise durumu küfür müfür kurtarmaz, ancak kötücül temennilerin şansı var zannımca: Kıçını kaşmir tuvalet kağıdı ile silenler kara deliklere yuvarlansın, çişi izne tabi kılanların başına prostat belası sarılsın! Bana "kıç" yazınca "argo-kaba sözcük" uyarısı veren bilgisayar yazılımının edepli üreticisi "tek-eliyle" dünyanın ağzına mıçmakta iken böyle riyakarlıklardan kaçınsın ve ayrıca kaçınsa da kaçınmasa da kıçına kız kaçıran kaçsın.

Sinir oldum ya...

Hiç yorum yok: